Behöver du hjälp med datorn?

Vad du än behöver hjälp med så finns vi här för att lösa dina datorproblem på bästa sätt.

Vi utför omfattande service av bärbara datorer vilket innebär reparation/byte av moderkort,

fläkt, kylare, skärm, gångjärn, ladduttag, laddare, tangentbord och mycket mer.

Vi kan också hjälpa dig med konfiguration av nätverk, skrivare, e-post samt lösenordsåterställning.

Om du har svårigheter att ta din dator till vår butik så kan vi erbjuda hembesök eller hämtning/lämning.


Prislista hittar du här.

...eller mobilen, smart watch, surfplattan?

Oavsett vad du har för tekniska problem försöker vi hjälpa dig. Vi kan exempelvis hjälpa dig med byte av skärm,

glas, batteri, front- och bakkamera, kameralins, hörlursuttag, samtalshögtalare, ladduttag,

Wifi-/Bluetooth antenn, SIM-kortsvagga och mycket mer.

Vi utför även mjukvarureparation/uppdatering, återställningar av lösenord/konton samt fuktsanering och dataräddning.


Prislista hittar du här.

...eller annan elektronik?

Du vet väl om att vi även kan hjälpa dig med annan elektronik?

Vi utför viss reparation och installation av diverse tillbehör och kringutrustning för dator, mobil och surfplatta.

Vi kan även hjälpa dig med installation och viss reparation av TV och kringutrustning.

Tveka inte att höra av dig oavsett vad du har för tekniska problem - vi gör vårt bästa för att hjälpa dig!


Student & Senior 65+ erhåller 10% rabatt på våra datortjänster


 

Vilka märken RONATECH reparerar

 

Vi reparerar de flesta varumärken så länge reservdelar finns tillgängliga från våra leverantörer.

Kontakta oss om just din modell inte finns i listan nedan.

 

Samsung | Apple | NOKIA | Huawei | SONY | LG | HTC | Google | OnePlus | CAT | Xiaomi | Oppo | Meizu | Vivo | Doogee | ASUS | Motorola

Blackview | Alcatel | Lenovo | ZTE | Acer | DELL | HP | MSI | Microsoft | Razer | Toshiba | Fujitsu Siemens | Packard Bell | Panasonic | Philips

 

 

Försäkringsärenden

RONATECH är godkänd reparatör hos de flesta försäkringsbolagen. Kostnadsförslag lämnas på begäran och kostar 195kr.
Felsökningskostnad kan tillkomma. Glöm inte att anmäla skadan till ditt försäkringsbolag i första hand.


 

Servicetid

För mobiltelefoner, smart watch och surfplattor är servicetiden vanligen från 10 min upp till ett dygn.

För datorer och övrigt är servicetiden vanligen 1-5 arbetsdagar. Vid hög belastning kan servicetiden dröja ytterligare.
Servicetiden kan också påverkas av lagerbehållning och leveranstid.

Expresservice finns att tillgå vid brådskande ärenden mot en extra avgift á 795 kr.



Beställningsvaror och personligt anpassade produkter

För beställningsvaror och personligt anpassade produkter som ej hämtats ut debiteras kunden med
60% av den totala kostnaden (inklusive eventuell arbetskostnad) enligt det lämnade kostnadsförslaget.



Kvalitet och garanti


Original

Vi strävar alltid efter högsta kvalitet och rekommenderar alltid original reservdelar då dessa finns tillgängliga.

Original reservdelar lämnar vi minst 1 års garanti på. 

 

Budget/ersättning/kopia

Vi vill däremot att kunden ska ha valmöjligheter och därför kan vi ofta erbjuda icke original reservdelar till en lägre kostnad.

Vid val av dessa reservdelar ska man dock vara medveten om att kvalitet och livslängd inte är densamma som original.
T.ex påverkas batteritiden negativt och skärmen är känsligare mot tappskador.

Reservdelar som inte är original lämnar vi därför enbart 3 månaders garanti på.


Batterier

Alla batterier har en begränsad livslängd som beror på vilka inställningar du har i din enhet, hur du använder den och hur ofta batteriet laddas.
Ladda inte batteriet små stunder då det kan börja svälla och livslängden minskar snabbare. 
Vi lämnar 1 års garanti på våra batterier.

För iPhone och iPad batterier gäller garantin under förutsättning att man inte överstigit 500 laddningscykler.

 

Reparationsgaranti av befintlig produkt

Vid reparation av befintlig produkt, utan ett reservdelsbyte, lämnas upp till 1 månads garanti på utfört arbete.

Vid t.ex en fuktsanering lämnas inga garantier då huvudmålet är att så snabbt som möjligt få ut lagrad information, t.ex kontakter, bilder, dokument.



Garantin gäller inte mjukvarufel eller om enheten utsatts för yttre åverkan, exempelvis tapp- och fuktskador samt försök till egna åtgärder!

Vid inlämning!

 

Datorer med strömadapter

Oavsett bärbar eller stationär, se alltid till att ta med strömadaptern!

 

Mobiltelefon, smart watch eller surfplatta

Om möjligt ladda batteriet minst 50% innan inlämning för snabbare service.
Vätskeskadad enhet ska INTE laddas eller startas.

 

Lösenord och PIN-kod

Lämna alltid lösenord och PIN-kod så att vi efter reparation kan se att allt fungerar som det ska. Hos oss råder sekretess! Du kan också välja att ta bort lösenordet inför inlämning.

 

Vid byte av hårdvara

När vi utför exempelvis skärm- eller batteribyte behöver du inte vara orolig att någon information på din enhet går förlorad. Vi rör inte mjukvaran vid en sådan reparation. Fråga gärna oss om du är osäker.

 

Er tillgänglighet under reparationstid

Det är viktigt att ni lämnar rätt kontaktuppgifter till oss så att vi kan nå er under reparationstiden. Detta för att vi ska kunna meddela er om ett eventuellt kostnadsförslag och/eller när reparation är slutförd. Vi gör 2 försök att nå er via samtal/SMS. Vid uteblivet svar avvaktar vi reparationen till dess att ni hör av er. Efter 1 veckas uteblivet svar avslutas ärendet utan reparation och ni ombeds hämta ut er enhet. Ej uthämtad enhet kan komma att kasseras och ni faktureras för arbetskostnad.

Känn dig trygg hos oss!

 

RONATECH garanterar att ingen information om innehållet på

din enhet förs vidare till annan person eller myndighet.

 

Vi kommer INTE att gå igenom innehållet om inte du tydligt bett oss om just detta. Det ligger inte i vårt intresse att ta del av ditt privatliv. Vi utför den tjänst som är överenskommet, inget annat.

 

Vi tar sekretess och tystnadsplikt på allvar!