När mobilen, surfplattan eller datorn har gått sönder kan vi hjälpa dig. Vi reparerar det mesta inom hemelektronik och kan erbjuda original reservdelar med minst 1 års garanti. Tänk på miljön - reparera istället för att köpa nytt!
i 0735 01 41 97
Vi kan erbjuda hembesök, hemleverans samt hämtning/lämning!
7 dagars öppet köp vid obruten förpackning.
Öppet köp gäller inte begagnade produkter, hörlurar och mjukvara. 1 års garanti på original reservdelar samt nya och begagnade produkter.
Vardagar 10.00 - 19.00
Lördagar 10.00 - 17.00
Söndagar Stängt
Endast kortbetalning
Vi är här för att lösa alla dina datorproblem på bästa möjliga sätt.
Vi erbjuder omfattande service för bärbara datorer, inklusive reparation eller byte av moderkort, fläkt, kylare, skärm, gångjärn, ladduttag, laddare, tangentbord och mycket mer. Vi hjälper även till med nätverkskonfiguration, installation av skrivare, e-postinställningar och lösenordsåterställning.
Om det är svårt för dig att ta din dator till vår butik erbjuder vi hembesök eller hämtning och lämning av din dator.
Oavsett vilka tekniska problem du har, står vi redo att hjälpa dig. Vi kan till exempel byta skärm, glas, batteri, fram- och bakkamera, kameralins, hörlursuttag, samtalshögtalare, ladduttag, Wifi-/Bluetooth-antenn, SIM-kortshållare och mycket mer.
Vi utför även mjukvarureparationer och uppdateringar, lösenords- och kontonåterställningar samt fuktsanering och dataräddning.
Visste du att vi även kan hjälpa dig med annan elektronik?
Vi erbjuder reparation och installation av diverse tillbehör och kringutrustning för datorer, mobiler och surfplattor, oavsett märke.
Vi kan också hjälpa dig med installation och reparation av TV och tillhörande utrustning.
Tveka inte att kontakta oss med dina tekniska problem – vi gör alltid vårt bästa för att hjälpa dig!
Vi reparerar de flesta varumärken så länge reservdelar finns tillgängliga från våra leverantörer.
Kontakta oss om just din modell inte finns i listan nedan.
Samsung | Apple | NOKIA | Huawei | SONY | LG | HTC | Google | OnePlus | CAT | Xiaomi | Oppo | Meizu | Vivo | Doogee | ASUS | Motorola |
Blackview | Alcatel | Lenovo | ZTE | Acer | DELL | HP | MSI | Microsoft | Razer | Medion | Toshiba | Fujitsu Siemens | Packard Bell | Panasonic | Philips
RONATECH är en godkänd reparatör hos de flesta försäkringsbolag. Kostnadsförslag lämnas på begäran för 195 kr.
Felsökningskostnad kan tillkomma. Kom ihåg att alltid anmäla skadan till ditt försäkringsbolag först.
För mobiltelefoner, smarta klockor och surfplattor är servicetiden är vanligtvis från 10 minuter upp till 3 arbetsdagar.
För datorer och övrig elektronik är servicetiden vanligtvis 1-5 arbetsdagar. Vid hög belastning kan servicetiden förlängas.
Lagerbehållning och leveranstid kan också påverka servicetiden.
Vi erbjuder expresservice för brådskande ärenden mot en extra avgift på 795 kr.
För beställningsvaror och personligt anpassade produkter som inte hämtas ut debiteras kunden med 60% av den totala kostnaden
(inklusive eventuell arbetskostnad) enligt det lämnade kostnadsförslaget.
Original
Vi strävar alltid efter högsta kvalitet och rekommenderar originalreservdelar när de är tillgängliga.
Vi lämnar minst 1 års garanti på originalreservdelar.
Budget/ersättning/kopia
Vi erbjuder även icke-originalreservdelar till lägre kostnad för att ge kunden valmöjligheter.
Observera att dessa delar kan ha sämre kvalitet och kortare livslängd. Till exempel kan batteritiden påverkas negativt och skärmen vara känsligare för skador.
För icke-originalreservdelar lämnar vi endast 3 månaders garanti.
Batterier
Alla batterier har en begränsad livslängd som beror på enhetens inställningar, användning och laddningsfrekvens.
Vi lämnar 1 års garanti på våra batterier. För iPhone och iPad-batterier gäller garantin under förutsättning att man inte har överstigit 500 laddningscykler.
Reparationsgaranti av befintlig produkt
Vid reparation av befintlig produkt utan reservdelsbyte lämnas upp till 1 månads garanti på utfört arbete.
Vid exempelvis fuktsanering lämnas inga garantier då huvudmålet är att snabbt rädda lagrad information som kontakter, bilder och dokument.
Observera att garantin inte gäller för mjukvarufel eller om enheten har utsatts för yttre påverkan, såsom tapp- eller vattenskador samt försök till egna reparationer.
Datorer med strömadapter
Se alltid till att ta med strömadaptern!
Mobiltelefon, smart klocka eller surfplatta
Om möjligt ladda batteriet minst 50% innan inlämning för snabbare service.
Vätskeskadad enhet ska INTE laddas eller startas.
Lösenord och PIN-kod
Lämna alltid lösenord och PIN-kod så att vi efter reparation kan se att allt fungerar som det ska. Hos oss råder sekretess! Du kan också välja att ta bort lösenordet inför inlämning.
Vid byte av hårdvara
När vi utför exempelvis skärm- eller batteribyte behöver du inte vara orolig att någon information på din enhet går förlorad. Vi rör inte mjukvaran vid en sådan reparation. Fråga gärna oss om du är osäker.
Er tillgänglighet under reparationstid
Det är viktigt att ni lämnar rätt kontaktuppgifter till oss så att vi kan nå er under reparationstiden. Detta för att vi ska kunna meddela er om ett eventuellt kostnadsförslag och/eller när reparation är slutförd. Vi gör 2 försök att nå er via samtal/SMS. Vid uteblivet svar avvaktar vi reparationen till dess att ni hör av er. Efter 1 veckas uteblivet svar avslutas ärendet utan reparation och ni ombeds hämta ut er enhet. Ej uthämtad enhet kan komma att kasseras och ni faktureras för arbetskostnad.
RONATECH garanterar att ingen information om innehållet på
din enhet förs vidare till annan person eller myndighet.
Vi kommer INTE att gå igenom innehållet om inte du tydligt bett oss om just detta. Det ligger inte i vårt intresse att ta del av ditt privatliv.
Vi utför den tjänst som är överenskommet, inget annat.
Vi tar sekretess och tystnadsplikt på allvar!